Friday, August 28, 2009

hujan di luar dan di hati aku.

malam ini hujan.
Allah turunkan rahmat lagi.
waktu malam. tiada yang sedar.
mudah-mudahan sampai terbit fajar sidiq.


aku suka bau hujan.
bau menggoda buat aku ingat zaman mentah aku.
masa kecil tiada beban masalah.
kalbu bersih terang hati.
kan indah kalau masa itu kembali.


kata ustaz,
doa semasa hujan lebat antara doa yang makbul.
aku keluarkan senjata orang Islam, aku berdoa.
aku pinta hati aku bersih seperti air hujan yang terbentuk untuk neutralkan kotoran bumi.
bukan seperti hujan asid penghakis bumi.
amin.


hujan dah nak surut.
aku belum sempat bercumbu dengan bau nya.
aku belum puas meminta dengan Tuhan ku.
bumi masih lagi banyak tompok celakanya.
rahmat dah nak berakhir.


hujan,
lebatlah lagi.
aku suka kamu.
:)


potpetpotpet : bukan puisi. hanya muntahan otak yang terlintas di kala hujan.

21 comments:

meo188 said...

emmmmm.... ahhhh....

tertidur mase ujan tadi... huhuhu

take care...

ur so sweet!

~ceRRy beRRy~ said...

wahh..
manis ni sgt berpujangga...
mmg manis ptt jadi cikgu sastera :)

akak pn suke bau ujan manis..
nyaman je kan..
tp kwn2 akak x penah dpt bau..
dorang slalu kata,
ujan mane de bau!
ish3... ke kite je ek yg terpilih utk dpt bau???? :) :)

~cik manis~ said...

meo,
heee
rugila x dpt hayati hujan :D



kak ifa,
hehe manis suka lah seni bahasa ni kak ifa.
:)

btul3
kwn manis slalu ckap manis tipu coz hujan mne ade bau.
tpi ade la sbnrnye.
kter kot je y terpilih.
ahahaha

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

>> akak pun suker bila hujan turun dengan lebatnyer....

terasa bahagia....terasa kenikmatan mengeliat2 di atas katil

hehhehhehe

~cik manis~ said...

hehehehehhe
itu lgi 1 fktor hujan itu bes.
ahahahaha

asna cute said...

pagi tdai lepas subuh KL hujan..
buat akk dtg lmbat ke office sgt nikmat dpt tido..

bgun2 terus g keje~

~cik manis~ said...

heheh
hujan pgi2 yg lemah ni.
nk buat keje rse nk tdo je~~

miss hirose said...

ish3..
pandainye die wat bahasa pujangga ni,..
khelass gitew..hehehe

one more!!hehhe

farah said...

kita serupa dik.

suka dengan hujan.

:)

Dhada said...

Mmg liat nk bangun pegi class td . Hih

~♥ShE-eRiL♥~ said...

hujan oo hujan..
kenape engaku turun?
mcm mane aku x turun..
manis panggil ak..manis panggil aku ;)

hujan lebat mencurah kini..
bagaikan tiada henti..
kau lah laguku kau iram terindah!
=)

HafizaH said...

manes blk mggu n?

cookie devine said...

suka bau hujan turu time panas membahang.sgt suka.

~cik manis~ said...

kak sue,
keke
skit2 boleh la kak sue :D

kak fara,
hoyeah kite geng!
:)



dhada,
ahahah manis pn slalu cam tu wlpun x ujan :P



eril,
adeh ade lagu bangau oo bangau lak -_-"



fifi,
aku de kt umah dr las wik la syg :)



cookie,
ekekek
cam tu pn boleh?
:D

LaLa said...

hari2 pun nak hujan kan sekarang

khairil said...

penang skrng ni musim hujan kot

Am said...

malam ni , kat kk hujan...

reena said...

hujan time nak pegi keje.... perghhh.. mmg cabaran btol... *sodap lagik tido* ahaksss..

atok said...

hujan itu rahmat.
eheh ;D

farhana said...

hye sis! :D
haha lme gyler x dgr citer u..

hujan? lgi afdal berdoa waktu hujan
tol x? ;)

Anonymous said...

kumpulan hujan tak suke ke?:D...heheh