Friday, August 7, 2009

lelaki ajaib bagi saya

kerana hari ini ialah tarikh bermakna buat diri ayahanda serta diri saya, tidak salah saya lakarkan warkah teknologi ini di dalam layar maya ini bukan?:)
entri ini bukanlah untuk mengagungkan atau memuja-muja seorang makhluk ciptaan Allah tetapi sekadar untuk menunjukkan betapa melangitnya kasih sayang seorang anak kepada ayahnya.


sebenarnya, saya tidak perlukan tarikh ini untuk menunjukkan betapa utuhnya kasih sayang saya kepada nya. sebab saya tahu ayahnda dapat merasai kecintaan saya kepadanya walaupun saya tidak mengungkapnya.


sebenarnya, ayahanda adalah satu-satunya lelaki yang memahami saya dari segala sudut.
lelaki yang sentiasa teguh dalam pendiriannya serta tidak pernah betah melayan perangai seseorang macam saya.
lelaki yang tidak keterlaluan saya katakan sebagai pemilik hampir separuh jiwa saya. kongsi jiwa saya bersama ibunda saya. hati saya milik mereka.


bagi lelaki ini, sayalah harta nya. sayalah hadiah termahal dan terbaik untuknya. walaupun saya tidak berjaya menjadi anak yang setiap ibu bapa idamkan, tapi saya tahu, dalam hati nya saya tetap juara. saya tetap terbaik. saya tahu saya tidak bagus tapi saya bangga menjadi yang terbaik untuk mereka.


sebenarnya, ayahanda saya itu manusia biasa sahaja, tapi bagi saya, beliau ialah raja kayangan yang diturunkan untuk memberi kebahagian kepada anak jagaannya.
anak jagaannya yang ada 5 orang sudah cukup untuk memenuhi kebahagiaan di dalam kotak hatinya :)


bagi seseorang yang bernama Manisah, tiada suara yang lebih mendamaikan melainkan suara ayahandanya memberi nasihat. walaupun saya sering degil dan endah tidak endah, tapi tanpa suara keramat itu, saya tiada kekuatan untuk bangkit dari kejatuhan.


jika orang bertanyakan, di manakah lelaki yang berkualiti semuanya hilang?
ingin saya khabarkan, salah seorangnya bersama saya :)


selamat ulangtahun ayahanda. semoga ayahanda sihat selalu, diberkati Allah dan bahagia dunia akhirat. insyaAllah kebahagiaan ayahnda, ialah kebahagiaan anaknda juga. amin :)



potpetpotpet : sudah kembali homesick :(

24 comments:

cato;patchi said...

wah hensem ayah, nak ngorat bleh? hehe..

deqna said...

hmm..hormatilah ayahanda slagi die ade..


=/
:)

Anonymous said...

waaa..abis lelakiini nak letak mana..heheh:-)

reena said...

kem slm ayah yek... yang... hepi besday uncle...

joegrimjow said...

sebab tu anak dia bagus

nursufi said...

benar. tiada lelaki lain terbaik selain ayah kita! hargai segala jasa dan pengorbanannya.

~cik manis~ said...

cato,
haha tgk anak die pun cun
gagagagaga



deqna,
ye, hrgailah mereka
:)



anon,
eh kamu ni laki ke?
:B


kak reena,
ok, thnks akk :)



joe,
er anak yg mne 1 ?
;P

Dhada said...

;)

~cik manis~ said...

kak sya,
btul tu.
tnpa mereka, kita sifar
:)

~cik manis~ said...

dhada,
:D

~ceRRy beRRy~ said...

selamat ulangtahun utk ayah manis..
manis,
jgn homesick2 yek..
nnti akak knlkan ngan adik akak..
eh2..tiba2 jek!
hehehe...

~cik manis~ said...

ok kak ifa.
kna blja duk asrma diam2 :(
ha boleh2 boleh sgt
*gatal*
:P

farah said...

selamat ulangtahun untuk ayahanda dik manis.

:)

~cik manis~ said...

kak farah,
trima kasih kakak :)

Da' daffodil D said...

selamat hari lahir buat ayahanda kamu. :)

~cik manis~ said...

trimas!
:)

Echizen Ryoma said...

oi..awat time beday ako tak de pon hang buat entry wish?????

~cik manis~ said...

abg gg ke ni?
agagagaga
taun dpan manis buat :PP

MARiZA said...

"saya tahu saya tidak bagus tapi saya bangga menjadi yang terbaik untuk mereka."

i love that phrase dear~*

AiE bAhRi said...

selamat ulang tahun buat ayahanda cik manis...

semoga diberkati Allah selalu..

DilOt said...

tiada ibu dan ayah..siapala kita..

slmt hari jadi untuk ayah kamu...

meo188 said...

miss u dad!

atok said...

bersyukur lah kerana anda punya ayah sebegitu rupa.
eheh

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

:: selamat hari lahir pakcik.....

dengan ucapan iringan..

" bila nak dapat menantu..?"

hehehhe